اینستاگرام

چه زمانی پست و استوری بگذاریم ؟

بهترین زمان گذاشتن پست و استوری

اهمیت زمانبندی انتشار پست  ، استوری ، ریلز و…. به حدی بالاست که گاها در  بهترین پیج های بیزینسی نیز با رعایت نکردن آن آمار بازدید پیج به حد اقل رسیده و ادمین  بهترین موقعیت ها را برای جذب فالوور و افزایش آمار بازدید از دست  داده است . از طرفی ادمین هایی هستند که با دانش زمانبندی پست  و استوری به راحتی توانسته اند پیج خود را با حتی با فالوور کم  از حد اقل بازدید به لول بمب اکسپلوور برسانند . در این مقاله با توجه به تجربیاتی که  در خرید و  فروش پیج واقعی اینستاگرام کسب کرده ایم  به شما خواهیم گفت بهترین زمان پست گذاشتن   و  همچنین بهترین زمان استوری گذاشتن نیز کی است .

چه زمانی بهترین موقع برای پست گذاشتنه  ؟

خب ابتدا باید به کاربری پیج بپردازیم و اینکه زمان  انتشار پست در چه شرایطی تعیین میشود . در ابتدا چند نکته عمومی را در نظر میگیریم که نیازی به تجزیه تحلیل خاصی ندارد و همچنین برخی نکات تخصصی را مطرح میکنیم که در خرید و فروش پیج های اینستاگرامی آنها را تجربه کرده ایم  . با نکاتی که در ادامه مطرح میکنیم میتوانید یک زمان بندی کاملا اصولی ، مطابق سازوکارهای الگوریتم و مورد تایید  اینستاگرام داشته باشید .

 1. محدوده زمانی فعالیت کاربران

پیش از کشف زمان دقیق انتشار محتوا ابتدا باید بپذیریم که طبیعتا بهترین زمان برای پست گذاشتن باید در بازه زمانی 8 صبح تا 12 شب باشد . معمولا عموم کاربران اینستاگرام بین این بازه زمانی دست به کار شبکه های اجتماعی میشوند . لذا نیازی به توضیح ندارد که وقتی بیشتر  کاربران در حالت آفلاین هستند نیازی به انتشار پست یا استوری   نیست .

 2. استعلام فعالیت کاربران پیج

اما همانطور که در مقاله تشخیص فالوورهای فعال اینستاگرام توضیح دادیم در داشبورد حرفه ای پیج های بیزینسی آماری مبنی بر زمان فعالیت فالوورها وجود دارد که نمونه آن را  در تصویری زیر مشاهده میکنید . میتوانید در این بخش ببینید چه ساعتی در روز و چه روزی در هفته بیشترین فالوورهای فعال را دارید . اگر قرار است روزی یک پست منتشر کنید ساعت انتشار پست را میتوانید اینجا استعلام بگیرید و اگر قرار است در هفته یک یا دو پست به  مرحله انتشار برسانید اینجا بهترین روز برای بازدید بیشتر درج شده است . ازین رو با چند کلیک ساده بهترین روز و ساعت انتشار پست را میتوانید از مسیر زیر  مشخص کنید . (البته این فقط  یک حدس است  که بهترین زمان گذاشتن پست در اینستاگرام باید همزمان با فعال بودن عمده  فالوورهای پیج باشد  ، بلکه فاکتورهای زیادی برای زمانبندی صحیح وجود دارند و برای تصمیم نهایی باید همه گزینه ها را کنار هم بچینیم  .  )

professional dashboard / followers / most active times

داشبورد حرفه ای  (اطلاعات آماری) / دنبال کنندگان  / بیشترین زمان فعالیت

 3. رعایت فاصله زمانی بین پست و استوری 

بهترین زمان پست گذاشتن زمانیست که حد اقل به حدی از انتشار آخرین پست شما سپری شده باشد که  حد اقل توسط فالوورهای خودتان (فالوورهایی که دنبال کننده محتوای شما هستند  ) مشاهده شده باشد . در واقع اگر شما دو پست را با فاصله زمانی کمی  از هم منتشر کنید : 

  • فرصت کافی برای مشاهده هر دو پست ایجاد نمیشود و معمولا یکی از آنها توسط همان مقدار فالوورهایی که با شما تعامل دارند نادیده گرفته میشود
  • دوم اینکه ممکن است ترافیک پست های شما موجب آنفالو شدنتان توسط فالوورهایی شود که علاقه ای به پست های زیاد از سوی یک کاربر ندارد
  • سوم اینکه ممکن است برخی فالوورهایتان کلا علاقه خاصی به محتوای شما ندارد و تنها به دلایلی شما را بین فالوورهای خود نگه داشته اند  (شاید به دلیل یک پست خوب شما را فالو کرده باشند ) و با دیدن پست های بیش از حد شما تصمیم به آنفالو کردن شما بگیرند .
  • چهارم اینکه اگر پشت سر هم پست منتشر کنید امکان دارد کاربران شما پست های شما را در حالت mute قرار دهند و دیگر محتوای شما برایشان نمایش داده نشود

و اما استوری ها : توجه کنید که شما هر وقت صفحه اینستاگرامی خود را باز میکنید به صورت اتوماتیک برخی وضعیت ها  برایتان در اولویت  قرار میگیرند   . این اولویت بندی بدین معنیست که آنها یا تیک آبی دارند و یا شما بیشترین تعامل را با آنها دارید . لذا بهترین زمان برای استوری گذاشتن زمانیست که مدتی از استوری قبلی شما گذشته و برای کاربران جالب است که چه محتوای جدیدی دارید .این در حالیست که شما ممکن است فکر کنید باید استوری بیشتری قرار دهید تا ویو بیشتری بگیرید اما در واقع اگر محتوای تازه ای نداشته باشید یا استوری شما را روی حالت mute  قرار میدهند ، یا شما را آنفالو میکنند و یا  خود اینستاگرام شما را از پیشنهادات برمیدارد و ویو شما به شدت کم میشود .

خریدار پیج واقعی شما هستیم

4. توجه به رویدادها

یکی از بهترین زمان ها برای پست گذاشتن توجه به رویدادهای داغ شبکه های اجتماعی است . مثلا امروز صبح شخصی با یک الاغ ازدواج  کرده است . اکنون بهترین زمان پست گذاشتن با موضوع مرتبط با الاغ ، ازدواج و هر محتوایی که  ذهن کاربران را به اتفاقی که افتاده مشغول کند میباشد .

در خصوص استوری ها نیز صدق میکند . فکر کنید صبح از خواب بیدار شده اید و میبینید برف زمین را سفیدپوش کرده است . اکنون بهترین زمان  برای استوری گذاشتن است . این رویداد میتواند هم تعامل کاربران را به همراه داشته باشد و هم تازگی دارد و شاید استوری بعدی شما هم به اندازه استوری اولی ویو بگیرد .

یا مثلا بهترین زمان برای پست گذاشتن  میتواند زمانی باشد که به دلیل آلودگی هوا ، مدارس و  اداره جات تعطیل میباشند و کاربران بیشتری آنلاین میشوند .

5. توجه به موضوع پیج

اگر شما کسب و کار اینترنتی دارید میتوانید هر از گاهی یک پست موقت یا یک استوری درباره موضوعات فان منتشر کنید . از آنجا که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است همه دوست دارند  محتوای جدیدی مخصوصا با موضوع فان ببینند . اما اگر کل محتوای شما پست های کفش و کتانی است نباید پست های غیر مرتبط در پیج خود باقی بگذارید و بهترین زمان انتشار پست جدید زمانیست که پست قبلی را حذف کرده یا آرشیو کرده باشید .

6. انتخاب روز مناسب

برای مثال یک پست مربوط به ورزش کشتی دارید و همزمان  در مسابقات المپیک قرار است یک مسابقه کشتی مهم بین حسن یزدانی و دیوید تیلور برگزار شود . در همان روز  مسابقه ، بسیاری از کاربران ایرانی و آمریکایی دنبال موضوعات مربوط به کشتی هستند و اکنون بهترین زمان پست گذاشتن برای شماست .

یا مثلا بهترین زمان پست گذاشتن   در ایام نوروز وقتی که اعلام میکنند ویروس کرونا شیوع پیدا کرده است ، با توجه به اینکه  مردم نمیتوانند از خانه بیرو بیایند میتواند برای شما روز سیزده بدر باشد . شما باید یک برنامه جامع از مناسبت ها ، رخدادهای تقویمی و برنامه ریزی شده پیج خود را مدیریت کنید تا با زمانبندی صحیح پست و استوری بتوانید بین کاربران جایگاه خوبی داشته باشید .

7. رعایت فرهنگ و حساسیت ها

محتوای شما مربوط به هر زبان یا قومیتی که هست باید در چهارچوب اخلاق باشد . برای انتخاب بهترین زمان گذاشتن پست یا استوری حتما بایستی بررسی کنید که محتوای شما تنشی در رفتار کاربرانتات ایجاد نمیکند  و از همه مهمتر در همان بازه زمانی   برداشت کاربران از پست شما و ارتباط آن با موضوعات وایرال شده موجب تنش نگردد . 

 

8. پیج خالی از استوری نباشد

 هیچ گاه پیج را از استوری خالی نکنید . همیشه سعی کنید کاربران شما را در وضعیت فعال ببیند . اگر شما 5 استوری آماده انتشار دارید بهترین زمان استوری گذاشتن زمانی نیست که خالی از وضعیت استوری هستید ، بلکه دو ساعت بعد از آخرین استوری میتوانید وضعیت دیگری را برقرار کنید .

از کجا بفهمیم چقدر از فالوورهای پیج فعال هستند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *