خودرو

علایم خرابی بلبرینگ پلوس چیست ؟

علایم خرابی بلبرینگ پلوس

بلبرینگ پلوس از نوع بلبرینگ های شیار عمیق تک ردیفه بوده که ساخت آن ها بر اساس تحمل بارهای محوری و شعاعی در سرعت های بالاست ؛ وظیفه آن انتقال حرکت دورانی از گیربکس به چرخ هاست با توجه به شرایط حرکت اتومبیل این قطعه تحت اثر نیروهای مختلف قرار میگیرد در خودروهای امروزی به دلیل قرار گرفتن موتور به شکل عرضی باعث شده تا گیربکس در یک سمت خودرو قرار گیرد به همین دلیل از پلوس با طول کوتاه و بلند برای انتقال حرکت دورانی به چرخ ها استفاده می شود , سه شاخه , گردگیر , میل و سر پلوس از اجزای مهم این قطعه محسوب می شوند بلبرینگ پلوس بر روی سه شاخه پلوس قرار میگیرد در ادامه به بررسی علایم خرابی بلبرینگ پلوس  می پردازیم .

  • بلبرینگ پلوس چیست ؟
  • علایم خرابی بلبرینگ پلوس
  • عمر بلبرینگ پلوس چقدر است ؟
  • برخی برندهای معتبر بلبرینگ پلوس

بلبرینگ پلوس چیست ؟

بلبرینگ پلوس از مهم ترین اجزا در سیستم حرکتی خودرو ها محسوب شده که وظیفه تحمل بار و ایجاد اتصال بین قطعات مختلف را عهده دار است , هر نوع خرابی در این نوع بلبرینگ می تواند موجب مشکلات جدی در عملکرد خودرو شود .

علایم خرابی بلبرینگ پلوس

 بلبرینگ های پلوس بر روی سه شاخه پلوس قرار دارد و خراب شدن آنها فرسوده شدن و خرابی دسته موتور می شود علایم خرابی بلبرینگ پلوس را می توان موارد زیر دانست .

لرزش فرمان هنگام رانندگی :

از جمله علایم خرابی بلبرینگ پلوس لرزش فرمان هنگام رانندگی است , اگر چنین اتفافی افتاد و چنین مسئله ای را تجربه کردید برای پیشگیری از رخدادهای ناگوار حتما به فکر رفع این مشکل باشید زیرا اگر لرزش فرمان ادامه پیدا کند در کنترل خودرو دچار مشکل می شوید برای تعویض بلبرینگ پلوس از یک متخصص کمک بگیرید به این دلیل تعویض آن کار تخصصی است .

تولید صدای ناهنجار و غیر عادی از چرخ ها :

تولید صدای غیر عادی و ناهنجار در زمان چرخاندن  چرخ ها از دیگر علایم خرابی بلبرینگ پلوس است , در صورتی که بلبرینگ پلوس تعویض نشود امکان گیرپاژ و ایجاد صدمه وجود داشته و حتی ممکن است پلوس بریده شود .

افزایش دما :

خرابی بلبرینگ پلوس افزایش دمای چرخ را به همراه دارد در صورتی که پس از پیمودن مسافت طولانی چرخ ها را لمس کردید و متوجه احساس گرمای زیاد شدید احتمال بلبرینگ پلوس خراب شده است .

خارج شدن روغن یا گریس از بلبرینگ :

در صورتی که از نقاط مختلف بلبرینگ گریس یا روغن بیرون برود , احتمالا مشکل از بلبرینگ پلوس است .

مشکلاتی که عنوان شد در صورتی که رفع نشوند باعث خرابی محورهای جلوبندی ماشین می شوند , در صورت مشاهده هر یک از علایم خرابی بلبرینگ بهتر است خودرو را به تعمیرگاه ببرید  تا با بررسی دقیق تر تعمیرکار مشکلات را بر طرف کند .

عمر بلبرینگ پلوس چقدر است ؟

بلبرینگ پلوس  خودرو  بین 50 هزار تا 150 هزار کیلومتر کارایی دارد اما این عدد نیز بسته به عواملی از جمله سبک رانندگی  دارد به عنوان مثال رانندگی با سرعت های بالا و توقف های مکرر عمر این محصول را کاهش می دهد و نیز رانندگی در جاده های ناهموار نیز از مدت عمر این محصول می کاهد .

برخی برندهای معتبر بلبرینگ پلوس

  • SKF
  • NSK
  • FAG
  • ناچی
تعمیر تخصصی خودرو در محل با مکانیک سیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *