خودرو

علت صدای تقه از جلوی ماشین چیه ؟

علت صدای تقه از جلوی ماشین چیه ؟

ماشین نیز مانند هر وسیله دیگری به مرور زمان دچار فرسودگی می شود و نیاز است که قطعات آن تعمیر یا تعویض شوند , اگر در حین رانندگی صدای تق تق از جلوی ماشین شنیدید , نشان دهنده وجود مشکلی در خودرو است ,اینکه  علت صدای تقه از جلوی ماشین چیه ؟ می تواند با توجه به قطعات مختلف خودرو و کارایی هر یک دلایل متفاوتی نیز داشته باشد .

علت صدای تقه از جلوی ماشین چیه ؟

خرابی بلبرینگ چرخ و صدای تقه ماشین :

آسیب دیدگی بلبرینگ چرخ می تواند باعث ایجاد صدای تق تق , وز وز و یا خرخر از چرخ ها شود با افزایش سرعت این صدا نیز بیشتر می شود برای بررسی چرخ را بچرخانید و به صدای آن گوش دهید در صورتی که صدای لقی یا خش خش به گوش رسید احتمالا بلبرینگ خراب شده است .

صدای تق تق ماشین وساییده شدن لنت ترمز و دیسک ترمز :

اگر لنت ترمز ساییده شده باشد صدای تق تق یا جیغ از چرخ ها شنیده می شود برای بررسی این موضوع ضخامت لنت ترمز را بررسی کنید اگر ضخامت لنت ها کم باشد باید تعویض شوند , اگر دیسک ترمز نیز ساییده شود یا تاب بردارد چرخ ها صدای تق تق می دهند یا با لرزش همراه هستند به سطح دیسک ترمز نگاه کنید که در صورت نیاز باید تعویض شود .

علت صدای تقه از زیر ماشین هنگام گاز دادن  یا دور بالا:

علت صدای تقه از جلوی ماشین چیه ؟ خب این صدا دلیل متفاوتی دارد , معمولا این صدا به دلیل مشکلات خودرو است زیرا هنگام گاز دادن از حداکثر توان خودرو استفاده شده و به مسائل موتور ماشین مرتبط است , علت صدای تق تق موتور هنگام گاز دادن  به آسیب دیدگی یاتاقان های میل لنگ موتور , کافی نبودن روفن موتور , نرسیدن روغن به قطعاتی که نیاز به روغن دارند و بالارفتن غلظت روغن و از بین رفتن خاصیت روانکاری آن مرتبط است اگر هنگام فشار دادن پدال گاز صدای تق تق شنیدید این امر می تواند به خرابی هورینگ , شفت گیربکس یا دنده پینیون که در صورت خراب شدن باید تعویض شود و در تعداد دیگری از خودروها مانند پراید خرابی کله بیرونی پلوس منجر به ایجاد این مشکل می شود .

علت صدای تق تق ماشین در حالت درجا یا دور پایین :

علت این موضوع این است که هنگامی که موتور هوای کافی را توسط فیلترهای کثیف یا سیستم اگزوز مسدود شده دریافت نمی کند موتور ماشین در حالت درجا صدای تق تق می دهد همچنین خرابی تسمه تایم و خرابی دسته موتور نیز می تواند باعث ایجاد صدا در دور پایین موتور شود در صورتی که موتور در جای خود محکم قرار نگیرد نیز می تواند صدای تق تق ایجاد کند ؛ صدای تق تق موتور سرد به دلیل کش آمدن زنجیر تایم و جابه جایی ان است , اگر در یک روز سرد پس از روشن کردن خودرو از موتور صدای تق تق شنیدید احتمالا منیفولد اگزوز خراب است ممکن است روی آن ترک هایی ایجاد شده باشد یا در محل درست قرار نگرفته باشد .

علت صدای تقه از ماشین در دست انداز :

اینکه علت صدای تقه ازجلوی ماشین چیه ؟ باید گفت دلیل صدای تق تق چرخ جلو در دست انداز  به وجود مشکل در جلوبندی ماشین بر می گردد , که باید سریعا خودرو را به تعمیرگاه رساند سالم بودن تایرها از جمله مسائل حائز اهمیتی است که باید دائما بررسی شوند , شنیده شدن صدای تق تق از چرخ جلو در دست انداز نشان می دهد که لاستیک نیاز به تعویض یا تعمیر دارد , این اتفاق می تواند به آسیب دیدگی کمک فنرها نیز مرتبط باشد , کمک فنرها بخش مهمی از سیستم تعلیق خودرو هستند زیرا در هنگام رانندگی بر سطوح ناهموار ضربه را جذب می کنند کمک فنر و سیستم تعلیق خودرو با جذب ضربه ولرزش جاده سواری راحتی را برای راننده و سرنشین فراهم می کنند , برای بررسی سلامت کمک فنرها بر روی هر گلگیر با دستان خود فشار وارد کنید تا کمک فنر فشرده شود و سپس دستان خود را رها کنید اگر پس از رهاسازی کمک فنر به حالت اولیه بازنگشت و یا با نوسان زیادی به حالت پایدار رسید نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

علت تقه زدن ماشین در حین دنده عقب :

علت تقه زدن ماشین در حین دنده عقب دلایل مختلفی دارد این مشکل می تواند به دلیل استفاده نادرست یا اشتباه از دنده عقب , وضعیت نامناسب روغن گیربکس , جرم گرفتگی یا معیوب بودن دیسک کلاچ , اختلال در سیستم هیدرولیک یا مکانیکی گیربکس یا دیگر مسائل مشابه باشد .

دلیل صدای تقه ماشین در حین دور زدن :

علت صدای تقه ماشین هنگام دور زدن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله این موارد می توان به تنظیم نادرست فرمان و نیاز به واشر بندی , قرار نگرفتن چرخ در محور اصلی , خرابی کلگی بیرونی پلوس و یا صدای لاستیک نو که در دو روز اول معمولا به گوش می رسد .

 تعمیر خودرو در محل توسط مکانیک سیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *