اینستاگرام

از کجا بفهمم فالوورها فعال هستند یا غیر فعال ؟

نحوه تشخیص فالوورهای فعال پیج

چطور بفهمیم چند درصد از فالوورها فعال هستند  ؟ از آنجایی که امکان جذب فالوور فیک  خواه ناخواو وجود دارد و هیچ کاری نمیشود انجام داد تا فالوور فیک سمت پیج ما یا پیجی که میخریم جذب نشود و از طرفی هر رفتاری با پیج میتواند احتمال افزایش یا کاهش محبوبیت محتوا از نظر کاربران را داشته باشد بد نیست بدانیم چه میزان از فالوورها فعال هستند تا بتوانیم مدیریت بهتری در آینده داشته باشیم .  در این مقاله به صورت کلی به شما توضیح میدهم که اگر قصد آنالیز پیج را دارید باید چه کارهایی انجام دهید . همراه سوال بلد باشید با تشخیص  درصد فالوورهای فعال اکانت اینستاگرام بیزینسی

 نحوه تشخیص فالوورهای فعال و غیر فعال پیج

این را بدانید که بهترین و ساده ترین آمارها را در پیج های بیزینسی میتوان از خود کنسول اینستاگرام که با عنوان داشبورد حرفه ای یا همان professional dashboard لحاظ شده است استخراج کرد . آماری صحیح و بدون خطا که با یک کارشناسی اصولی میتوانید آنها را استخراج و برای ادامه کار استفاده کنید . برای این منظور دو راه ساده داریم که گزینه یک بسیار دقیقتر و حرفه ای تر است و گزینه دوم نیز میتواند کاربردی باشد

a : آمار most active times  در اطلاعات آماری

  • ابتدا روی داشبورد حرفه ای یا همان professional dashboard کلیک کنید 
  • سپس از بین گزینه ها روی دنبال کنندگان یا همان total followers کلیک کنید 
  • سپس به انتهای صفحه بروید تا با تصویری مشابه تصویر زیر مواجه شوید

  ما در بخش most active times در تصویر دو تب hours و days داریم  که با کلیک روی هر کدام اینستاگرام به ما میگوید چه میزان فالوور فعال در بازه زمانی که انتخاب کرده اید دارید . مثلا در این تصویر روی تب days فالوورهای فعال پیج ما آماری حدود 24 کا در روز میباشد  که  در هفت روز هفته نیز همین آمار ثبت شده است   . این نشان میدهد که  : 

  • آمار فالوورهای فعال مشکوک نیست و تقریبا همان میزان فالوور در هفت روز فعال بوده اند 
  • نسبت این آمار به فالوورهای کل پیج نشان دهنده فالوورهای فعال ما هستند  (برای نمونه فالوورهای این اکانت 97 کا میباشد و اکنون ما 24 کا فالوور فعال داریم که تا اینجای کار حدود فالووهای فعال اکانت  1/4 فالوورهای کل میباشد . )

نکته  : روی تب hours به ما نشان میدهد بیشترین فالوورها در چه ساعاتی فعال هستند  . این میتواند در زمان مناسب انتشار پست و استوری و محتوای دیگر به شما کمک کند .

سوال : آیا سایر فالوورهای ما فیک هستند   ؟

خیر ، این آمار نشان دهنده فالوورهای فعال شماست . بنابراین نمیتوان گفت سایر فالوورها فیک هستند چرا که سایر دنبال کنندگان در دسته فالوورهای نیمه فعال ، روح و فیک قرار دارند .

سوال : پس چرا این میزان ویو را در پست و استوری مشاهده نمیکنیم ؟

ما در اینجا تنها نحوه تشخیص فالوورهای فعال را با هم مرور میکنیم نه فالوورهایی که علاقه به دنبال کردن ما را دارند ، بنابراین امکان دارد حد اقل دنبال کنندگان یا حد اکثر آنها محتوای شما را بپسندند .

قیمت پیج واقعی بیزینسی اینستاگرام چقدره  ؟

b : اپلیکیشن های مرتبط

برخی اپلیکیشن ها هستند که توسط آنها میتوانید میزان فالوورهای واقعی و فیک را ارزیابی کنید که شاید بتوان با در نظر گرفتن آنها به درصد حدودی  فالوورهای فعال پیج خود نزدیک شد  . گاها برخی از این اپ ها آمار درستی نشان میدهند اما از آنجایی که نمیتوان با یک سرچ ساده ماهیت دنبال کنندگان و فعال یا غیر فعال بودن آنها را تشخیص داد این گزینه برای آمار دقیق پیشنهاد نمیشود . (در واقع بیشتر این اپ ها تنها روی عکس پروفیل دنبال کنندگان تمرکز دارند و موارد مهم تر را نمیتوانند تجزیه تحلیل کنند و هر اکانتی که  فاقد  عکس باشد را فیک محسوب میکند )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *