مشاوره خانواده

چیکار کنم بحث و دعوا تو رابطم کمتر بشه ؟

درود   : چیکار کنم بحث و دعوا تو رابطم کمتر بشه ؟

پاسخ کاربر :

این متن شاید بتونه بهتون کمک کنه  :

کاهش بحث و دعوا در روابط اجتناب‌ناپذیره ، اما با مدیریت مناسب و اتخاذ روش‌های سازنده میتونید این مسئله را کنترل کنید. چند تا راهکار  برای کاهش بحث و دعوا در روابط را بهتون پیشنهاد میکنم  :

  1. ارتقاء مهارت‌های ارتباطی: یادگیری مهارت‌های ارتباطی مؤثر، مانند گوش دادن فعال، اظهار نظر به شیوه محترمانه، و انتقال احساسات به شیوه‌ای سازنده،  میتونه به کاهش تنش‌ها و بحث‌ها کمک  کنه .
  2. تعامل مثبت: تمرکز بر جنبه‌های مثبت و قوی در رابطه  میتونن تنش‌ها را کاهش بدن . انتقال توجه از مسائل کمیاب به ارتباطات و لحظات خوب میتونه کمک  کنه .
  3. از محیط  موقتا بزنین بیرون  : در مواقعی که در حالت اختلاف هستید و بحث به جاهای باریک داره کشیده میشه  به جای ادامه  دادن بحث ، به مدت کوتاهی واسه چند لحظه هم که شده  خودتونو از محیط جدا کنید یا به اصلاح ازونجا بزنین بیرون تا به اون حس  آرامش برگردین و دوباره به موضوع با دیدگاه جدیدی نگاه کنید (البته نه به نیت دوباره دعوا کرده / این کار کمک میکنه منطقی تر بحث کنین )
  4. استفاده از ارتباط نوشتاری : در برخی موارد، استفاده از پیام‌های متنی یا ایمیل  میتونه کمک کنه تا مسائل مورد بحث را به شیوه‌ای کنترل‌پذیرتر بررسی کنید.
  5. کمک  گرفتن از دیگران : در برخی موارد ، به دستور و راهنمایی یک مشاور ، مربی یا متخصص در حل اختلاف‌ها می‌تونه کمک کنه.
  6. تشویق به نقد سازنده: اگر نیاز به انتقاد دارید، از طرفتون بخواید که ازتون انتقاد کنه ، طبیعتا اون هم دوست داره که شما تو این شرایط انتقاد پذیر باشین .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *