چه خبر ؟

چین رکورد تولید برق بادی را شکست

چین رکورد تولید برق بادی را شکست

یک توربین بادی در چین پس از فعالیتی که در شرایط تند باد داشت توانست رکورد جهانی بیشترین مقدار الکتریسیته تولید در یک روز را ثبت کند .

به نقل از خبرگزاری مهر و بر اساس گزارش ایندپندنت , توربین گلدویند GWH252 – 16 MW که در ماه ژوئن در مزرعه بادی ایالات فوجیان نصب گردید در یک روز 384.1 مگاوات ساعت برق را توانست تولید کند , این میزان برق به راحتی می تواند برق 170 هزار خانوار را تأمین است .

در یکم سپتامبر 2023 میلادی این رکورد ثبت شده و رکورد پیش از این متعلق به « وستاس» که یک شرکت دانمارکی است تعلق دارد و در ماه آگوست رصد شده را شکست .

پروانه توربین قطری 262 متری داشته و حداکثر سرعت هر تیغه این پروانه به 70% سرعت صوت می رسد .

توربین بادی رکورد شکن دارای یک طراحی نوین بوده و توسط آن تیغه ها به گونه ای تنظیم می شوند که در حین وزش باد به بالاترین سرعت خود می رسند , این روند موجب شد ابزار در تندباد هایکوی در هفته ای که گذشت نیز فعال بماند ، طی وزش این تندباد توربین های معمولی باید به ناچار خاموش می شدند .

سخنگوی گلدویند در این خصوص گفت : ما از نزدیک قطعات مهم اعم از برنامه اصلی کنترل و ژنراتورها را برای برداشتن تدریجی محدودیت های انرژی  و نیز تضمین عملیاتی بودن آن رصد می کنیم .

آمار انجمن انرژی بادی چین حاکی از آن است که این کشور در سال گذشته بیش از 1100 توربین بادی نصب کرده و 90 درصد آنها در مزارع بادی دریایی قرار دارند .

آمار جداگانه آژانس بین المللی انرژی نشان می دهد که در سال 2022 میلادی , چین در مقایسه با اتحادیه اروپا ظرفیت بادی خود را سه برابر کرده است .

خرید لوله برق پی وی سی مستقیم از  کارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *