دانستنیها

نحوه اجاره کارت بازرگانی چگونه است ؟

نحوه اجاره کارت بازرگانی چگونه است ؟

کارت بازرگانی مجوزی است برای تجارت و واردات و صادرات کالا مورد استفاده قرار میگیرد , این تجارت شامل ثبت سفارش , ترخیص کالا , واردات از مناطق آزاد و…. می باشد , کارت بارزگانی اجاره ای برای اشخاصی که قصد دارند بدون داشتن کارت بازرگانی ثابت صادرات را انجام دهند صادر می شود  این کارت اشاره به مواردی دارد که ارائه دهنده یک کالا بدون داشتن کارت بازرگانی بخواهد به صادرات آن بپردازد در صورتی که کسی شرایط لازم برای دریافت این کارت را نداشته و یا مایل به دریافت آن نباشد می تواند نسبت به اجاره آن اقدام کند آیا می دانید دلیل استفاده از این نوع کارت چیست ؟ نحوه اجاره کارت بازرگانی چگونه است ؟ چه افرادی قربانی این کارت می شوند ؟ و…

  • دلیل استفاده از کارت بازرگانی اجاره ای
  • مدارک لازم برایاجاره کارت بازرگانی
  • مدارک لازم برای اجاره کارت بازرگانی
  • نحوه اجاره کارت بازرگانی چگونه است ؟
  • قیمت اجاره کارت بازرگانی چقدر است ؟
  • مالیات اجاره کارت بازرگانی
  • چه افرادی قربانی کارت بازرگانی اجاره ای می شوند ؟
  • جرم اجاره کارت بازرگانی چیست ؟

دلیل استفاده از کارت بازرگانی اجاره ای

قبل از اینکه به این سوال جواب دهیم که نحوه اجاره کارت بازرگانی چگونه است ؟ به این سوال می پردازیم که چرا از کارت اجاره ای بازرگانی استفاده می شود باید گفت که برخی از موارد موجب افزایش غیرقانونی از این کارت شده است از جمله :

  • فرار مالیاتی
  • دور زدن قوانین گمرکی در حوزه واردات و صادرات
  • فرار از رفع تعهدات ارزی

مدارک لازم برای اجاره کارت بازرگانی

اجاره کارت بازرگانی عملی خلاف قانون است و در صورتی که افراد  تمایل به اجاره این کارت داشته باشند باید در رابطه با جزئیات آن از جمله مدارک لازم  به توافق برسند  , بدین معنی که ارائه مدرک لازم برای انعقاد قرارداد به طرفین معامله بستگی دارد و نیاز به مدرک خاصی نیست اما با این حال از جمله مدارک لازم برای اجاره این کارت , وجود مدارک مثبت استطاعت مالی برای پرداخت اجاره بها و کارت بازرگانی هوشمند به نام موجر است .

نحوه اجاره کارت بازرگانی چگونه است ؟

تا پیش از توجه دولت به اجاره این کارت و آثار زیان بار آن بر اقتصاد کشور , به خصوص در بخش صادرات و واردات اجاره کارت بازرگانی و مرزنشینی بدون هیچ مشکلی صورت میگرفت , به طوری که بیشتر مؤسسات با انتشار آگهی مربوط به اجاره این کارت و تعیین قیمت آن خدمات مربوط به اجاره این کارت را به وارد کننده و صادر کننده ارائه می دانند , اینکه نحوه اجاره کارت بازرگانی چگونه بود ؟ باید گفت در این سیستم , متقاضی اجاره کارت افراد ساده با اوضاع مالی ضعیف را پیدا و به وی پیشنهاد مالی می دادند سپس یک دفتر صوری برای متقاضی این کارت از طرف صادر کننده یا وارد کننده اجاره می شد و به اتاق بازرگانی و دیگر مراجع قانونی به عنوان اتاق فعالیت وی معرفی می شد , پس از دریافت کارت بازرگانی متقاضی و دارنده کارت در یکی از دفاتر اسناد رسمی وکالت نامه رسمی را تنظیم و پس از پرداخت هزینه وکالت این کارت را اجاره می کرد و قیمت کارت اجاره ای نیز به دارنده آن پرداخت می شود .

قیمت اجاره کارت بازرگانی  چقدر است ؟

در پاسخ به این سوال که قیمت اجاره کارت بازرگانی چقدر است ؟ باید گفت با توجه به اینکه این کارت از افراد ساده که از نظر وضع مالی نیز ضعیف بوده دریافت گردیده و مبلغ بالایی نبوده و در مقابل سود حاصل از آن بسیار کم و زیر 10 میلیون بوده است .

مالیات اجاره کارت بازرگانی

بر اساس قوانین مالیاتی بازرگانان باید 9% از ارزش کالایی که به کشور وارد می کنند را به عنوان مالیات به کشور بپردازندهمچنین برای تعویض کارت بازرگانی نیاز است 1% از قیمت فروش کالا توجه بازرگان به اتاق بازرگانی پرداخته شود .

چه افرادی قربانی کارت بازرگانی اجاره ای می شوند ؟

تعدادی از شرکت های مشاوره کارت بازرگانی مراجعه کنندگان خود را برای اجاره داده کارت بازرگانی خود تشویق می کنند این شرکت ها با وعده سودهای آنچنانی در قبال اجاره کارت بازرگانی افرادی که از لحاظ مالی ساده و ضعیف هستند را وارد این حیطه می کنند و نیز افراد ساکن در مناطق محروم یا مرزی با وعده دریافت مبلغی ناچیز گرفتار حقه اجاره دادن کارت بازرگانی می شوند اما در انتها این تاجر نماها با کارت بازرگانی دیگر اقدام به واردات و صادرات کالا در ابعاد کلان نموده اما تمام مالیات صادرات و واردات , حقوق گمرکی و عوارض این تجارت به دارنده واقعی کارت تعلق میگیرد .

 جرم اجاره کارت بازرگانی چیست ؟

بر اساس قوانین فعلی اجاره کردن این کارتجرم بوده و موجب اعمال جریمه نقدی و باطل شدن کارت شده و در صورت فرار مالیاتی , مجازات تعزیری درجه شش , بر مرتکب جرم اعمال می شود تجارت خارجی مانند دیگر فعالیت های تجاری اقتصادی , مستعد دریافت مجوزهای لازم از دولت است .

همه چیز درباره صدور فاکتور رسمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *