صنعت

معایب کابینت روکش ملامینه چیست ؟

معایب کابینت روکش ملامینه چیست ؟

مغزی بیشتر کابینت های آشپزخانه از ام دی اف یا نئوپان یا محصولات دیگر است آنچه کابینت ها را نسبت به یکدیگر متمایز می کند روکش به کاررفته در آنهاست , یکی از این روکش ها , روکش ملامینه است , کابینت های ساخته شده با روکش ملامینه سطحی زیبا و صیقلی داشته و این روکش آنها را در برابر تماس با آب و رطوبت محافظت می کند , روکش ملامینه از تریکب نوعی کاغذ تزئینی با رزین ملامین فرمالدهین ساخته تولید شده که تحت پرس حرارتی روی ورق کشیده می شود , یکی از مهم ترین معایب کابینت روکش ملامینه کیفیت و مقاومت پایین آن نسبت به دیگر کابینت ها از جمله کابینت وکیوم , هایگلاس و.. بوده که موجب شده قیمت آن نیز کمتر از این کابینت ها باشد .

  • معایب کابینت روکش ملامینه چیست ؟
  • 3 تفاوت عمده کابینت ملامینه و هایگلاس
  • کابینت روکش ملامینه بهتره یا ام دی اف ؟

معایب کابینت روکش ملامینه چیست ؟

تراکم کم و قابلیت برش کاری و ابزار خوری ضعیف دارند :

منظور از ابزار خوری قابلیت ورق برای انجام اقداماتی مانند برشکاری , ابزار زدن و تغییرات ظاهر است هر چه دانسیته و تراکم یک ورق بیشتر باشد برشکاری آن نیز راحت تر است ورق هایی با خورده چوب درشت تر و تراکم کم تر موقع برشکاری و ابزار خوری تکه تکه می شوند ؛ از جمله معایب کابینت روکش ملامینه , این است که قابلیت برشکاری و ابزارخوری ضعیفی دارد به دلیل اینکه چوب نئوپان ذرات درشتی دارد هنگام برش کاری ممکن است خرد شده و آسیب ببیند , احتمال خرد شدن کابینت های ملامین نسبت به چوب ام دی اف یا چوب طبیعی بیشتر است .

مقاومت پایین در برابر رطوبت و مواد شوینده دارند :

از دیگر معایب کابینت روکش ملامینه مقاومت پایین آن در برابر مواد شوینده و یا حتی رطوبت است , کابینت های روکش ملامینه هنگام تماس با آب و شوینده ممکن است تغییر رنگ دهند و آسیب ببینند بنابراین در جاهایی که احتمال تماس با آب و رطوبت زیاد است مانند آشپزخانه بهتر است از این نوع کابینت استفاده نشود .

نسبت به دیگر کابینت ها وزن بیشتری دارند :

کابینت های روکش ملامینه نسبت به دیگر کابینت ها وزن بیشتری دارند ممکن است که نیاز باشد در آنها مفصل یا گلایدهای کشویی قوی تری نصب شود ممکن است آویزان کردن ملامین روی بدنه سبک به کابینت درب یا کشوی آن آسیب وارد کند بنابراین در نظر داشته باشید برای عدم سقوط و آسیب آشپزخانه حتما از برکت مناسب کابینت سنگین وزن استفاده کنید .

خرید روکش pvc  ممبران از فروشگاه مرکزی

ظاهر ساده ای دارد  :

معمولا کابینت های روکش ملامینه طرح ساده ای داشته و برای سبک های کلاسیک که شلوغ و پر کار است استفاده نمی شوند و از آن می توان برای سبک مدرن استفاده کرد .

مقاومت کم در برابر ضربه دارند :

ملامین با رزین در قسمت خارجی مغزی چوبی فشرده شده ساخته می شود بدین معنی که یک پوشش سخت روی چوب وجود دارد , ضربات سخت به سطح آن موجب ترک خوردگی مواد سطح آن می شود که در این صورت باید درب , کشو یا صفحه کابینت را تعمیر یا تعویض نمود .

نسبت به حرارت مقاومت مناسبی ندارند :

مقاومت کابینت های روکش ملامینه در برابر حرارت نسبتا کم است در نتیجه روکش این نوع کابینت ها در برابر حرارت مستقیم نباید قرار گیرد .

امکان ترک خوردگی در آن وجود دارد :

در صورتی که ورق ملامینه از نوع بی کیفیت و ارزان انتخاب شود امکان ترک خوردگی در آن وجود دارد برخی از این موارد به علت خرید نوع بی کیفیت این محصول می توان در قسمت لبه ها به راحتی ترک را دید .

3 تفاوت عمده  کابینت ملامینه و هایگلاس

  • کابینت های هایگلاس به دلیل براقیت و درخشندگی ظاهری زیباتری نسبت به ملامینه دارند ملامینه به صورت مات تولید می شود .
  • هایگلاس در برابر برخورد با مواد شیمیایی و اسیدی مقاومت بالاتری نسبت به ملامینه دارد .
  • هایگلاس در برابر افزایش دما و حرارت مقاوم تر است .

کابیت روکش ملامینه بهتره یا ام دی اف ؟

خب طبیعتا ام دی اف خام بدون هیچ نوع روکشی مقاومتی در برابر تماس با آب , رطوبت و حرارت ندارد , مقاومت کابینت روکش ملامینه نسبت به آب و رطوبت از ام دی اف بیشتر است ملامین با دارا بودن این ویژگی انتخاب بهتری برای کابینت است .

طراحی ، ساخت و نصب انواع کابینت آشپزخانه در کرج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *