زیبایی و سلامت

علل شایع ریزش مو چیست ؟

درود : شایع ترین دلایل ریزش مو چیست  ؟

 

پاسخ کاربر :

عوامل ژنتیکی:  شایع ترین علت ریزش مو ارثی است که به نام طاسی با الگوی مردانه (آلوپسی آندروژنتیک) در مردان و ریزش موی زنانه در زنان شناخته می شود. این شرایط تحت تأثیر عوامل ژنتیکی و تغییرات هورمونی است.
تغییرات هورمونی: عدم تعادل هورمونی می تواند به ریزش مو کمک کند و موهای بیشتری از ما بگیرد . شرایطی مانند بارداری، زایمان، یائسگی و اختلالات هورمونی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) می تواند منجر به ریزش مو شود.
کمبودهای تغذیه ای : دریافت ناکافی مواد مغذی ضروری مانند آهن، روی، ویتامین D، ویتامین B12 و پروتئین می تواند بر سلامت مو تأثیر بگذارد و به ریزش مو کمک کند.
عفونت های پوست سر: عفونت های قارچی یا باکتریایی پوست سر، مانند کرم حلقوی (تنه آکاپیتیس)، می تواند باعث ریزش مو شود. این عفونت ها می توانند منجر به التهاب و آسیب به فولیکول های مو شوند.
شرایط پزشکی: برخی از شرایط پزشکی می تواند منجر به ریزش مو شود. به عنوان مثال می توان به آلوپسی آره آتا (یک اختلال خود ایمنی که باعث ریزش موی تکه ای می شود)، اختلالات تیروئید، پسوریازیس پوست سر و تریکوتیلومانیا (یک اختلال در کشیدن مو) اشاره کرد.
داروها و درمان ها : برخی از داروها می توانند ریزش مو را به عنوان یک عارضه جانبی داشته باشند. به عنوان مثال می توان به داروهای ضد افسردگی خاص، رقیق کننده های خون، داروهای شیمی درمانی و داروهایی که برای درمان فشار خون بالا یا نقرس استفاده می شود اشاره کرد. علاوه بر این، استفاده بیش از حد از درمان های شیمیایی خشن، مانند رنگ مو، سفید کننده و صاف کننده، می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و منجر به ریزش مو شود.
استرس فیزیکی و عاطفی: استرس فیزیکی یا احساسی می تواند چرخه رشد مو را مختل کند و منجر به ریزش موقت مو شود. این نوع ریزش مو به عنوان تلوژن افلوویوم شناخته می شود.
افزایش سن: با افزایش سن، رشد مو کندتر می شود و فولیکول های مو کمتر فعال می شوند که منجر به نازک شدن و ریزش مو می شود.

برای دریافت مشاوره رایگان کاشت مو به آرشیدا کلینیک مراجعه نمایید . 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *