خودرو

علایم خرابی بلبرینگ پلوس

علایم خرابی بلبرینگ پلوس چیست   ؟

بلبرینگ پلوس از نوع بلبرینگهای شیار عمیق تک ردیفه بوده که طراحی آنها بر اساس تحمل های بارهای محوری و شعاعی در سرعت های بالاست این نوع بلبرینگ ها در مکانیزم هایی مورد استفاده قرار میگیرند که شامل بارهای شعاعی و محوری ترکیبی است که نیاز به دقت بالا در سرعت چرخش زیاد دارد مانند سیستم انتقال قدرت خودرو , از جمله علایم خرابی بلبرینگ پلوس لرزش و تکان فرمان هنگام رانندگی بوده و یکی از مهمترین علت آن نیز ترمزهای بی مورد است .

  • وظیفه پلوس و دلیل استفاده از بلبرینگ در پلوس
  • علایم خرابی پلوس چیست ؟
  • علایم خرابی بلبرینگ پلوس چیست ؟
  • علت خرابی بلبرینگ پلوس چیست ؟
  • عوارص تعویض نکردن بلبرینگ پلوس
  • قیمت بلبرینگ پلوس

قیمت دست اول بلبرینگ skf

وظیفه پلوس و دلیل استفاده از بلبرینگ در پلوس

وظیفه پلوس انتقال حرکت دورانی از گیربکس به چرخ هاست با توجه به شرایط حرکت اتومبیل پلوس تحت تأثیر نیروهای مختلف قرار میگیرد , در اتومبیل های امروزی به دلیل قرارگیری موتور به صورت عرضی , موجب شده تا محل قرار گیری گیربکس در یک سمت اتومبیل باشد , برای انتقال حرکت دورانی از گیربکس به چرخ ها از پلوس با طول کوتاه و از پلوس با طول بلند استفاده می شود , به علت اینکه طول یکی از پلوس ها بلندتر شده است ممکن است در اثر نیروهای وارده در حین حرکت در این قطعه کمانش ایجاد شد بنابراین از بلبرینگ پلوس برای جلوگیری از کمانش در پلوس بلند استفاده می شود.

علایم خرابی پلوس چیست ؟

  • شنیده شدن صدا از چرخ های اتومبیل
  • پوسته پوسته شدن یا پارگی گردگیرها
  • لرزش و ارتعاش اتومبیل در سرعت های بالا
  • قفل کردن موتور

علایم خرابی بلبرینگ پلوس چیست ؟

بر روی سه شاخه پلوس بلبرینگ هایی قرار داشته که خرابی و معیوب شدن آنها , موجب فرسوده شدن و خرابی دسته موتورها را می شود , این بلبرینگ به دلیل اینکه تحت تأثیر نیروهای مختلف قرار میگیرد پس از مدتی خراب می شود و باید تعویض شود  در ادامه به رایج ترین علایم خرابی بلبرینگ پلوس می پردازیم .

لرزش فرمان هنگام رانندگی :

یکی از علایم خرابی بلبرینگ پلوس لرزش فرمان حین رانندگی به خصوص هنگام توقف یا در سرعت های پایین است .

شنیدن شدن صدای تق تق  از چرخ ها :

از دیگر علایم خرابی بلبرینگ پلوس و معیوب بودن آن , شنیده شدن صدای غیر عادی از چرخ هاست ؛ این صدا با افزایش سرعت خودرو تندتر می شود , اگر این مشکل رفع نشود می تواند آسیب جدی قطعه پلوس محور ها و بخش های جلوبندی اتومبیل را در بر داشته باشد تعمیر به موقع بلبرینگ های پلوس از بروز مشکلات جدی تر در بخش جلوبندی خودرو جلوگیری می کند .

علت خرابی بلبرینگ پلوس

آسیب رسیدن به قسمت های پلوس موجب ایجاد صدا در چرخ می شود اما پاره شده گردگیرها صدای بیشتری در آن ایجاد می کند  از جمله علت خرابی پلوس را می توان مواردی از جمله پاره شدن گردگیرها , چک نکردن سرپلوس , ترمزهای بی مورد , روشن کردن اتومبیل با هل دادن , استفاده بی مورد از ترمز دستی , بکسل کردن خودروهای سنگین تر از وزن اتومبیل و زود رها کردن کلاچ است .

عوارض تعویض نکردن بلبرینگ پلوس

به علایم خرابی بلبرینگ پلوس و علت خرابی آن اشاره کردیم خرابی بلبرینگ پلوس موجب ایجاد صدای ناهنجار در زمان چرخاندن چرخ میشود و در صورتی که بلبرینگ پلوس تعویض نشود امکان گیرپاژ و ایجاد صدمه و یا حتی بریدن پلوس وجود دارد در صورت مشاهده علایم خرابی حتما باید سریعا ماشین خود را پیش تعمیرکار ببرید .

قیمت بلبرینگ پلوس

قیمت بلبرینگ پلوس با توجه به شرکت سازنده و برند تولید کننده متفاوت است از جمله برندهای سازنده این قطعه می توان به برند skf , nsk , fag , ناچی , KOYO , TIMKEN و…. اشاره کرد .

شرکت مکانیک سیار در تهران بزرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *