زیبایی و سلامت

خواص ویتامین c برای بدن چیست ؟

درود : خواص ویتامین c برای بدن چیست ؟

 

پاسخ کاربر :

ویتامین C یکی از ریزمغذی‌های ضروری است که انسان به آن نیاز دارد. نقش های مختلفی در بدن ایفا می کند، از تقویت ایمنی گرفته تا مدیریت فشار خون بالا و کاهش خطر بیماری های مزمن ما را مجاب میکند تا یه میزان کافی ویتامین C  مصرف کنیم .

برای افرادی که کمبود ویتامین C دارند، مصرف مکمل ها ضروری است. ویتامین C همچنین جذب آهن را تسهیل می کند و از این رو برای افرادی که کم خونی ناشی از فقر آهن دارند مفید است. به طور سنتی مکمل های ویتامین C به شکل قرص داده می شد. با این حال، آنها همچنین به شکل آدامس های خوشمزه هستند.

ویتامین C را می توان به راحتی از منابع غذایی طبیعی از جمله میوه ها و سبزیجات دریافت کرد. با این حال، اگر کمبود ویتامین C دارید و نمی توانید آن را از طریق غذاهای طبیعی مصرف کنید، مکمل های ویتامین می توانند جایگزین خوبی باشند.

مقدار مورد نیاز رژیم غذایی (RDA) برای ویتامین C 90 میلی گرم برای مردان بالغ و 75 میلی گرم برای زنان بالغ است. بالاترین سطح قابل تحمل بالای دریافت ویتامین C در روز 2 گرم در بزرگسالان است. در مورد کودکان، RDA ویتامین C 40-50 میلی گرم در روز است.

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است و در صورت مصرف زیاد از بدن دفع می شود. کمبود آن به ندرت دیده می شود زیرا به راحتی در اکثر منابع غذایی مانند مرکبات و سبزیجات موجود است.

فواید ویتامین C :

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

مطالعات نشان داده اند که مصرف 100 میلی گرم ویتامین C در روز می تواند جذب آهن را بهبود بخشد و به مقابله با کمبود آهن کمک کند. ویتامین C برای زنان و کودکان که در معرض خطر ابتلا به کم خونی هستند بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *