فلزات

خرید میلگرد با پروانه ساخت چگونه است ؟

خرید میلگرد با پروانه ساخت چگونه است ؟

در چند سال اخیر قیمت آهن آلات و مصالح ساختمانی در صنعت ساخت و ساز چالش های جدیدی ایجاد کرده است از جمله این راه ها افزایش سود در صنعت ساخت و ساز  خرید میلگرد و دیگر مقاطع فولادی با استفاده از سهمیه دولتی است ؛ همچنین یکی از مسائل مهم برای آن دسته از افرادی که کارشان با ساخت و ساز است این است که خرید میلگرد با پروانه ساخت چگونه است ؟  راهنمای خرید میلگرد به افراد کمک می کند تا بلافاصله و در کمترین زمان محصول مورد نظر را با قیمتی مناسب تهیه نمایند .

  • پروانه ساخت چیست ؟
  • خرید میلگرد با پروانه ساخت چگونه است ؟
  • شرایط دریافت سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان
  • فایده خرید میلگرد با پروانه ساختمان نسبت به بازار آزاد
  • راهنمای خرید میلگرد با پروانه ساخت

پروانه ساخت چیست ؟

قبل از اینکه به این مسئله بپردازیم که خرید میلگرد با پروانه ساخت چگونه است ؟ پروانه ساخت را معرفی می کنیم , پروانه ساخت سندی است که شهرداری هایا دیگر مراجع صدور پروانه مانند همیاری شهرداری صادر می کند و در اختیار مشتری قرار می دهد برای دریافت پروانه ساختمان در ابتدا باید به دفتر شهرسازی یا اداره ساختمان و شهرستان مربوطه به منطقه مراجعه کرد  و فرآیند مربوط به ثبت نام و اطلاعات پروژه را آغاز نمود پس از ثبت نام مدارک مورد نیاز برای اجرای پروژه باید توسط یک مهندس مجرب تهیه و همراه درخواست پروانه به دفتر شهرسازی ارائه شود در ادامه مراحل مختلف نظارت و تأیید مستندات از طریق مقامات مربوطه آغاز و پس از مطمئن شدن از انطباق پروژه با قوانین مربوطه پروانه ساخت صادر می شود .

قیمت هر متر حفاظ شاخ گوزنی بوته ای چنده ؟

خرید میلگرد با پروانه ساخت چگونه است ؟

شایان ذکر است که دریافت مجوز ممکن است 9 ماه یا حتی بیشتر طول بکشد پس از صدور پروانه 2 تا 4 سال زمان دارید تا بر اساس آن برای گرفتن سهیمه میلگرد با پروانه ساختمان  اقدام نمایید اینکه خرید میلگرد با پروانه ساخت چگونه است ؟ باید در ابتدا مدارکی را ارائه داد از جمله

سند مالکیت و کپی آن :

این مدارک شامل سند مالکیت یا عقد قرار داد خرید و فروش ملک است , کپی این مدارک نیز باید ارائه شود .

برگه تسویه حساب عوارض و شهرداری :

برگه تسویه حساب عوارض و شهرداری نشان می دهد که عوارض و هزینه های مرتبط با پروژه پرداخت شده است که باید این برگه را نیز ارائه داد .

اصل و کپی شناسنامه یا کارت ملی :

کارت ملی یا شناسنامه مالک یا نماینده قانونی وی باید ارائه شود .

نقشه های مربوط به سازه :

نقشه های مربوط به سازه و توضیحات فنی پروژه باید همراه با مدارک مربوطه ارائه شود .

فیش پرداخت هزینه های مربتط به صدور پروانه :

از دیگر مدارک مورد نیاز ارائه فیش پرداخت هزینه های مرتبط با صدور پروانه ساختمان است .

شرایط دریافت سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان

همان طور که گفته شد خرید میلگرد از بورس زمان بر بوده و شرایط خاصی دارد مهم ترین شرط خرید میلگرد از بورس برای تمام افراد حقیقی و حقوقی این است که دست کم خرید آنها20 تن یا یک ظرفیت بار باشد و نیز شرط دیگر این است که بالاتر از 1000 متر یا حداقل متراژ پروژه باید 1000 متر بوده تا به ازای هر متر بتوان 50 کیلوگرم میلگرد خرید یعنی سهمیه میلگرد با پروانه ساختمان معادل با خرید 50 تن میلگرد است .

فایده خرید میلگرد با پروانه ساختمان نسبت به بازار آزاد

مهم ترین مزایای خرید میلگرد از بازار بورس در مقایسه با بازار آزاد قیمت آن است , قیمت میلگرد دولتی در مقایسه با خرید از درب کارخانه نیز ارازان تر است همچنین خرید از بازار بورس مانع از خرید شما توسط دلال ها و سرمایه گذاران می شود زیرا این روش تنها واسطه میان شما و کارخانه می باشد به علاوه اینکه نوسان قیمت در بورس کالا از بازار آزاد کمتر است .

راهنمای خرید میلگرد با پروانه ساخت

زمان ارائه محصولات فولاد مانند میلگرد در بازار بورس ساعت 10 و نیم است در تالار بورس کالا کارگزاران منتخب به عنوان خریدار یا عرضه کننده , خرید و فروش می کنند و نیزچندین کارگزار ناظر و منشی تالار نیز بر نحوه معاملات نظارت می کند در صورتی که خریدار به مدت 3 روز کاری حساب خود را تسویه نکند باید در برابر هر روز که تأخیر دارد25/ ارزش قرار داد را به عنوان جریمه به فرشنده بپردازد و در صورتی که این تأخیری به مدت 10 روز کاری باشد معامله لغو و جدا بر فسخ قرار داد خریدار باید جریمه حق کار کارگزار با بپردازد.

خرید میلگرد استیل سایز 150 میلیمتر شاخه 6 متری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *