صنعت

تفاوت دستگاه ممبران و وکیوم چیست ؟

تفاوت دستگاه ممبران و وکیوم چیست ؟

کابینت  وکیوم و ممبران دارای طرح های مختلف و رنگ های متنوع و زیبایی هستند و با هر سبک دکوراسیون مطابقت پیدا می کنند این کابینت با استفاده از تکنولوژی خاصی , روکش پی وی سی را به شکل برجسته بر روی ورق ام دی اف چسبانده و محصول را به شکل مورد نظر در می آورد اما آیا کابینت وکیوم همان ممبران است ؟ یا این دو با هم تفاوت دارند ؟ تفاوت دستگاه ممبران و وکیوم چیست ؟

  • دستگاه ممبران چیست ؟
  • دستگاه وکیوم پرس چوب چیست ؟
  • کاربرد دستگاه وکیوم و ممبران
  • تفاوت دستگاه ممبران و وکیوم چیست ؟
  • 7 تفاوت کابینت وکیوم و ممبران که باید بدانید ؟

 دستگاه ممبران چیست ؟

دستگاه ممبران برای چسباندن روکش پی وی سی بر روی ورق mdf با فشار و حرارت استفاده می شود از جمله تفاوت دستگاه ممبران با وکیوم این است که این دستگاه بزرگتر از وکیوم بوده و در کمترین زمان می تواند قطعات بزرگتر و بیشتری را روکش دهد .

دستگاه وکیوم پرس چوب چیست ؟

دستگاه پرس وکیوم دستگاهی است که برای چسباندن پی وی سی بر روی ام دی اف و چوب و نیز نصب انواع روکش ها و یا لمینت های چوبی استفاده می شود در واقع در فرآیند وکیوم روکش پی وی سی تحت فشار وکیوم به قطعات کابینت چسبانده می شود و کابینت نهایی تولید می شود استفاده از دستگاه وکیوم کمک می کند روکش صاف تر و زیباتر شود همچنین این دستگاه قیمت کمتری نسبت به دستگاه ممبران دارد .

کابینت سازی ممبران و های گلاس در کرج

انواع دستگاه پرس وکیوم شامل , دستگاه پرس وکیوم آسانسوری , دستگاه وکیوم پرس صندوقی و دستگاه پرس وکیوم واگنی است .

کاربرد دستگاه وکیوم و ممبران

  • روکش کردن درب های کابینت
  • روکش کردن قطعات ساخته شده با ام دی اف
  • روکش کردن قطعات خام ام دی اف و…..

تفاوت دستگاه ممبران و وکیوم چیست ؟

از جمله تفاوت دستگاه ممبران و وکیوم دستگاه ممبران از وکیوم بزرگتر است و می تواند در کمترین زمان قطعات بزرگ تر و بیشتری را روکش دهد ؛ قیمت دستگاه ممبران بیشتر از دستگاه وکیوم است این موضوع نیز موجب شده که از دستگاه ممبران بیشتر در کارخانه های تولید کابینت ممبران که به صورت صنعتی فعالیت دارند استفاده شود .

7 تفاوت کابینت وکیوم و ممبران که باید بدانید

ظاهر کابینت ممبران و وکیوم خیلی شبیه هم بوده و تشخیص این دو کمی دشوار است اما با این حال هر یک از این کابینت ها ویژگی هایی دارند .

تفاوت در سطح :

 به عنوان مثال کابینت ممبران سطح روکش صاف دارد اما کابینت وکیوم به دلیل دستگاه ارزان تر ممکن است که سطح روکش آن حالت دون دون داشته باشد .

تفاوت در نوع دستگاه :

همانطور که گفته شد کابینت ممبران با دستگاه های صنعتی و گران قیمت تولید می شوند اما کابینت های وکیوم با دستگاه ارزان تر تولید می شوند .

تفاوت در قیمت :

قیمت کابینت وکیوم و ممبران با توجه به انتخاب طرح شما می تواند متفاوت باشد اما در کل قیمت کابینت ممبران نسبت به کابینت وکیوم بیشتر است .

تفاوت در مقاومت و کیفیت :

در محیط هایی که رطوبت زیاد است بهتر است که از کابینت ممبران استفاده شود زیرا جنس روکش آن با دوام تر است .

تفاوت در زمان تولید و نصب :

تفاوت دیگر این دو کابینت را می توان زمان تولید و نصب آن ها عنوان کرد اگر زمان تحویل برای شما در اولویت قرار دارد باید گفت که کابینت ممبران زمان تولید و نصب بیشتری می برد .

نیاز به سوراخ مخفی :

در کابینت های ممبران به سوراخ های کوچک در درب کابینت نیاز نیست و روکش کاملا بر روی درب چسبیده می شود.

تفاوت در تزئینات :

کابینت های ممبران نسبت به وکیوم تزئینات بیشتر دارند که موجب ظرافت و زیبایی بیشتر آن می شود کابینت های وکیوم از لحاظ ظاهری حالت پلاستیک مانند و بافت مصنوعی داشته و نمی توانند حس چوبی بودن را القاء کنند .

فروشگاه روکش وکیوم ممبران  ( pvc )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *