دانستنیها

بوی بد سطل زباله را چطور رفع کنیم ؟

رفع بوی بد سطل زباله

زمانی که کیسه را درون سطل زباله قرار می دهید رطوبت اخل ان جمع شده و به مرور زمان بدبو می شود ,سطل زباله ها می توانند محلی برای رشد انواع میکروب ها و قارچ ها باشند البته این در صورتی است که به بهداشت ان توجه نشوند یکی از معضلات روزانه در هر خانه بوی بد سطل زباله است چرا سطل زباله بو میگیره ؟ اصلی ترین علت آن غذاهای قدیمی و فاسد است ومعمولا این بوی بد زمانی ایجاد می شود که زباله به مدت طولانی در سطل قرارگیرد به همین دلیل بهتر است که هر شب زباله تولید شده را چه حجم آن کم باشد و یا زیاد از منزل خارج نمود برای رفع بوی بد زباله نیز راه کارهای زیادی  وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم .

  • 11 راه کار مؤثر برای رفع بوی بد سطل زباله
  • چکار کنیم سطل زبلله بو نگیره ؟

11 راه کار مؤثر برای رفع بوی بد سطل زباله

وایتکس یک ضد عفونی کننده و از بین برنده بو سطل زباله :

از جمله بهترین راه کارها برای رفع بوی بد سطل زباله , استفاده از وایتکس است در صورتی که سطل شما جرم گرفته و بوی بد می دهد به راحتی می توان هر نوع آلودگی و جرم را با وایتکس از بین برد برای اینکار مقدار مورد نیاز وایتکس را با آب ترکیب کرده و با آن سطل زباله را شست و شو دهید اگر سطل زباله خود تنها در هفته یکبار با وایتکس شست و شو دهید و اجازه دهید تا خشک شود  و سپس استفاده کنید هیچ گاه بوی بد نمیگیرد .

استفاده از پوست لیمو ترش :

از دیگر روش ها برای رفع بوی بد سطل زباله استفاده از پوست لیمو ترش است برای استفاده پس از اینکه پوست لیمو ترش را گرفتید آن را خشک کرده و در انتهای سطل زباله قرار دهید با این کار دیگر سطل شما بوی بد نمی دهد .

سرکه سفید دشمن سر سخت بوی بد سطل زباله :

برای شست و شوی سطل زباله سرکه را با مقداری آب جوش درون سطل بریزید حال درب سطل را ببندید پس از اینکه این محلول نیم ساعت تا یک ساعت درون سطل ماند آن را دور ریخته و سطل را با آب شست و شو دهید خواهید دید که بوی بد سطل زباله از بین رفته است .

  خوشبو کردن سطل زباله بدبو با جوش شیرین  :

جوش شیرین یکی از کاربردی ترین محصولات برای رفع بوی بد ظروف پلاستیکی به خصوص سطل زباله است و معمولا از تأثیر قابل توجهی برخوردار بوده و کافی است سطل را با آب شسته و در آن مقداری آب گرم بریزید و 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید جوش شیرین به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی عمل کرده و بوی نامطبوع را جذب و از بین می برد .

طرح های جدید سطل زباله پلاستیکی پدالی

عصاره وانیل یک روش مؤثر و طبیعی برای بوی نامطلوع سطل زباله :

با استفاده از عصاره وانیل به راحتی می توانید بوی بد سطل آشغال را از بین ببرید برای استفاده یک قاشق چایخوری از عصاره وانیل را با یک لیوان آب مخلوط کرده و محلول را درون سطل ریخته و یک ساعت بگذارید تا عطر وانیل درو سطل جذب شود و بوی نامطبوع را از بین ببرد سپس آن را بشویید و خشک کنید عصاره وانیل علاوه بر حذف بوی نامطبوع عط خوشایندی به سطل می دهد .

زغال فعال روشی مؤثر برای بوی بد سطل آشغال :

یک روش مؤثر و کاربردی برای رفع بوی بد سطل آشغال استفاده از زغال فعال است , این محصول یک نوع زغال چوبی بوده که به دلیل ساختار متخلخل مواد بوهای بد را به خود جذب می کند برای استفاده باید چند تکه از این زغال را درون ظرف قرار داد و درب آن را بست و تا 24 در این حال بماند پس از این زمان سطل دیگر بوی بد نخواهد داشت البته بهتر است هوا کمی درون آن جریان داشته باشد تا بوهای بد جذب شده توسط زغال فعال از سطل خارج شود .

استفاده از پودر قهوه برای بوی بد سطل آشغال :

مقداری قهوه را در کاسه ای کوچک بریزید و آن را زیر سطل زباله قرار دهید دانه های قهوه دارای عطر قوی بوده و برای جذب بو عالی عمل می کنند به طوریکه در بسیاری از عطر فروشی ها و یا شمع فروشی ها از دانه های قهوه به عنوان تنظیم مجدد هنگام نمونه برداری از رایحه ها استفاده می کنند .

با روزنامه بوی بد سطل آشغال را از بین ببرید .

یک روزانه قدیمی را برداشته و آن را ته سطل زباله و زیر کیسه زباله قرار دهید هر موقع خواستید زباله های آشپزخانه را بیرون ببرید روزنامه را هم با آن دور بریزید روزنامه علاوه بر گرفتن بوی بد از تجمع رطوبت در انتهای سطل نیز جلوگیری می کند .

نعناع یک خشبو کننده طبیعی برای حذف بوی بد سطل آشغال :

برای حذف بوی بد سطل آشغال یک شاخه نعناع را درون در انتهای سطل قرار دهید .

پنبه آغشته به روغن :

پنبه آغشته به روغن را درون سطل بگذارید و هفته ای یکبار آن را تعویض نمایید .

از بوگیر سطل زباله استفاده کنید .

بوگیر سطل زباله محصولی بهداشتی بوده که علاوه بر اینکه بوی بد را از بین می برد سطل زباله را ضد عفونی می کند قارچ ها و میکروب ها را حذف و به گندزدایی سطل کمک می کند .

چکار کنیم سطل زباله بو نگیره ؟

  • مواد قابل کمپسوت مانند پوست تخم مرغ , پوست میوه , سبزیجات و… را از بقیه زباله ها جدا کنید تا ظرفیت آشغال در سطل کاهش یافته و از بوی بد نیز جلوگیری شود .
  • سطل زباله خود را مداوم تمیز کنید .
  • زباله ها را مستقیم در ظرف نریزید و از کیسه زباله استفاده کنید .
  • سطل زباله خود را زود به زود خالی کنید و پس از هربار خالی کردن حتما آن را بشویید .
سطل زباله استیل درجه یک از کجا بخرم  ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *