مردم نگران نباشند؛ فروش خودرو در سامانه یکپارچه ادامه دارد
در رابطه با موضوعی که در خصوص تداوم فروش خودروها به شکل یکپارچه و منحصرا , برگزاری مرحله سوم مطرح شده , برخی شایعه کرده اند که دیگر از فروش خودروها به صورت یکپارچه خبری نخواهد بود , مدیر روابط عمومی شواری رقابت در این موضوع را تکذیب کرده و علاوه بر تأکید بر ادامه دار بودن روند فروش ها در قالب سامانه یکپارچه , به شفاف سازی موضوع پرداخت .
به نقل از خبرگزاری ایسنا , این به تازگی مطرح شده که با توجه به عدم استقبال مردم از فروش اخیر خودرو سازان مونتاژی , این احتمال وجود دارد که سایت سامانه یکپارچه باز هم ( برای سومین بار , پس از ثبت نام مرحله دوم فروش خودروها ) در هفته های آینده برای تکمیل ظرفیت های خالی بازگشایی شود .
و نیز عنوان شد که اجرای مراحل بعدی سامانه یکپارچه بر اساس وجود تقاضا و مشتری صورت میگیرد و با توجه به اینکه هم اکنون با مازاد عرضه رو به رو هستیم , زمان مرحله سوم موقعی است که متقاضی وجود دشته باشد , اما عده ای از این موضوع بر داشت اشتباه داشته و مبنای این اظهارات را بر اتمام اجرای طرح های فروش یکپارچه گذاشته اند و اینکه دیگر مرحله سوم و مرحله بعدی برگزار نخواهد شد .
مردم نگران عدم اجرای فروش های یکپارچه نباشند
در خصوص بحث هایی که اخیرا پیش آمده مدیر روابط عمومی شورای رقابت سپهر دادجوی توکلی در رابطه با فروش خودرو در سامانه یکپارچه گفت : در طرح فروش به صورت یکپارچه دلال ها حذف شده و در نتیجه بخش عمده ای از تقاضاهای کاذب نیز از بین رفته است ؛ این امر موجب شده که اکنون عرضه در نقطه قابل پیش بینی و طبق برنامه ها قرار بگیرد ؛ بر این اساس در ابتدا ظرفیت های خالی موجود خودروسازان ( مازاد عرضه ) به فروش رسیده و پس از آن نوبت به اجرای مرحله سوم برای متقاضیان جدید می رسد.
مدیر روابط عمومی شورای رقابت خاطرنشان کرد :احتمال دارد که اجرای مرحله سوم به زودی باشد یا مدتی دیگر ؛ در حقیقت باید طبق برنامه پیش برویم ، در حال حاضر نمی توان گفت که این عرضه ( مرحله سوم ) دقیقا چه زمانی صورت خواهد گرفت ؛ اما مردم نگران نباشند زیرا طرح های فروش حتما برگزار خواهد شد .
وی ضمن تأکید بر اینکه در حال حاضر بازار در آرامش به سر می برد گفت : برای دور سوم عرضه محدودیت و معذوریتی وجود ندارد ؛ در نتیجه این تفسیر که اجرای مرحله سوم در هاله ای از ابهام قرار دارد , کاملا اشتباه است ؛ در حقیقت بر اساس برنامه ریزی هایی که توسط سیاست گذاران مانند وزیر صمت , شورای رقابت , سازمان حمایت و دیگر نهادهای نظارتی صورت میگیرد ؛ طرح های فروش اجرایی خواهد شد .