تبلیغات

مشکلات دربهای اتوماتیک چیست ؟

مشکلات دربهای اتوماتیک

مشکلات درب اتوماتیک

درب های اتوماتیک مانند هر وسیله دیگر می توانند بنا به دلایلی دچار خرابی شوند , مشکلات درب اتوماتیک می تواند مربوط به اختلال در سنسورها , اپراتور , مشکلات برقی , تنظیمات نادرست و… باشد , در ادامه علت و راه حل رفع این مشکلات را بررسی می کنیم .

  • رایج ترین مشکلات و مسائل مربوط به خرابی درب اتوماتیک
  • چگونه درب اتوماتیک را ریست کنیم ؟

رایج ترین مشکلات و مسائل مربوط به خرابی درب  اتوماتیک

تراز نبودن درب :

از جمله مشکلات درب اتوماتیک به تراز نبودن درب مرتبط می شود ,اگر هنگام نصب درب فاصله ان با زمین به طور صحیح در نظر گرفته نشود و یا فاصله آن کمتر از حد تعیین شده باشد در این صورت درب با زمین دچار اصطکاک شوده و با وارد شدن فشاز زیاد به موتور , موتور آسیب می بیند , برای کارکرد درست درب باید هنگام نصب فاصله آن با سطح زمین دقیق تنظیم شود اگر این فاصله به اندازه کافی باشد درب می تواند بدون هیچ برخوردی با زمین به راحتی باز و بسته شود در صورتی هم که پس از نصب متوجه این مشکل شدید با تنظیم پایه های نگهدارنده و تغییر ارتفاع درب, درب را تراز و این مشکل را رفع نمایید .

تولید کننده درب های اتوماتیک تاشو

شل شدن تسمه درب :

با اینکه تسمه های درب اتوماتیک شیشه ای دیر به دیر نیاز به تعویض پیدا می کنند اما با این حال می توانند به مرور زمان شل شوند در این صورت در عملکرد درب نیز اختلال ایجاد می شود برای رفع این مشکل تسمه را در جای خود قرار داده و سفت کنید.

عدم کارکرد صحیح موتور :

از دیگر رایج ترین مشکلات درب اتوماتیک , عدم کارکرد صحیح موتور است در این صورت می توان با ریست کردن و راه اندازی مجدد دستگاه تنظیمات آن را از ابتدا اجرا کرد , در صورتی که مشکل حل نشود ممکن است انکودر درب خراب شده باشد در این صورت نیز باید انکودر را جدا کرد و آن را تعمیر و یا تعویض نمود .

باز و بسته شدن مکرر درب :

تنظیم نشدن رادار درب

در صورتی که رادار درب اتوماتیک به درستی تنظیم نشود , لت های متحرک درب به عنوان شیء در محدوده رادار دستگاه قرار میگیرد و موجب می شود که در حین بسته شدن این لت ها رادار حرکت آنها را تشخیص دهد و درب را دوباره باز کند.

جابه جایی استاپ های مکانیکی

  اگر استاپ های مکانیکی درب که محدوده حرکت موتور دستگاه را مشخص می کنند جابه جا شوند  این جابه جایی می تواند منجر به بروز خطا در انکودر موتور دستگاه شده و مدار فرمان نمی تواند وضعیت توقف درب را به درستی تشخیص دهد و درب نیز مکرر باز و بسته می شود , در این صورت باید استاپ های مکانیکی درب را به طور صحیح در جای خود قرار داد و مجدد دستگاه را راه اندازی کرد.

تداخل نوری با سنسور درب

 تداخل نوری با سنسورهای درب نیز از دیگر علل این مشکل هستند زیرا در بسیاری از این درب ها از سنسور مادون قرمز یا رادار برای تشخیص حرکت استفاده می کنند در صورتی که نور خورشید و یا نور لامپ های فلورانس مستقیما به این سنسورها بتابد می تواند عملکرد درب را مختل کند .

اتصال در مسیر سیم کشی

اتصالی در مسیر سیم کشی رادار به مدار فرمان درب اتوماتیک شیشه ای می تواند باز و بسته شدن خودکار این درب ها شود .

مشکلات برقی

از دیگر مواردی که باعث که باز و بسته شدن مکرر این درب ها می شود مشکلات برقی مانند سیم شل و فیوز سوخته است.

بسته نشدن درب اتوماتیک :

یکی دیگر از مشکلات درب اتوماتیک برخلاف مورد قبلی این است که این درب بسته نمی شود و باز می ماند این مشکل نیز می تواند دلایل مختلفی داشته باشد , در ابتدا برق دستگاه را قطع و درب را به صورت دستی تا انتها ببندید و برق دستگاه راوصل نمایید و اگر درب بسته نشد احتمالا مشکل از نیم پرده ای یا چشم خطی دستگاه است همچنین اگر شی بین درب قرار گرفته باشد درب بسته نمی شود برخی دیگر از دلایل بسته نشدن درب های اتوماتیک شیشه ای , تنظیمات نادرست اولیه و یا دستکاری تنظیمات , خرابی قطعات مکانیکی و نیز تداخل با سیستم های ایمنی و قطعات قفل های ایمنی این درب ها است که  باعث ایجاد مشکل و بسته نشدن درب می شود .

چگونه درب اتوماتیک را ریست کنیم ؟

برای این کار ابتدا با خاموش کردن کلید برق اصلی یا جدا کردن پریز برق درب اصلی را قطع نمایید و چند دقیقه صبر کنید تا سیستم کاملا خاموش شود و برق درب را مجدد وصل کنید برخی از درب ها دکمه ای برای ریست دارند در صورتی که درب شما این دکمه را داشت آن را فشار دهید در برخی موارد گاهی نیز لازم است پس از ریست کردن حسگرها را مجدد تنظیم کرد پس از انجام موراد نام برده شده درب را بررسی نموده و از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید.

طرح های جدید درب اتوماتیک اسلایدینگ اینجاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *